The 1000 Dot-to-Dot Book. / 20 portrétů v tisíci tečkách

Na výuku potrétů jsem si na pomoc vzala knihu "20 portrétu v tisíci tečkách".

Spojovačky z této publikace mohou totiž skvěle posloužit dětem k učení se principům kresby. Při spojování teček totiž přijdou na to, jak lze vytvářet stínované oblasti a jak obrazům dodat hloubku, což představuje mnohem sofistikovanější proces učení než hned začít kreslit kamaráda nebo podle fotografie.
Autorem je Thomas Pavitte, grafik a experimentální umělec žijící v Austrálii. Jeho spojovačky jsou už slavné skoro po celém světě a to se narodil v roce 1985. Mě je na jeho umění sympatické, že využívá jednoduché techniky k vytváření složitých uměleckých děl.

V knize se nachází dvacet tisíc teček, jejichž spojením dostanete na každý tisíc portrét jedné světoznámé osobnosti, jako je například Elvis, John Lennon, Shakespeare, Michael Jackson, Marilyn Monroe, Madonna, Albert Einstein ... a slavná Da Vinciho Mona Lisa. 

Na této lekci se kreativní slečny velmi bouřily. Na moje přání to nevzdat, ale získat z teček hlavní výraz tváře, se s portréty popraly a odměnou jim byly originálně zpracované kresby. Moc se mi líbí Aničky "Audrey Hepburn".
Ale kluci byli bezvadní, tenhle typ kresby jim vysloveně seděl. Celou lekci trpělivě zpracovávali portrét, tečku po tečce, až jsem je musela občas zastavit, aby si uvědomili co nyní kreslí (stíny očí, obrys rtů ..), aby byli schopni podobně postupovat u opravdového portrétování.










Komentáře