I picture winner at charity auction / Jsem vítěz obrazu na charitativní aukci pro ZŠ Úvaly


Včera večer proběhla vernisáž výstavy Františka Kollmana vč. charitativní aukce obrazů s výtěžkem pro ZŠ Úvaly. O ten hlavní obraz jsem se chvíli předháněla s panem starostou, ale nakonec pro něj doma musím vymyslet místo já a nebude to jednoduché, má 100 na 140cm. 
Vernisáž byla skvělý večírek. Zpěvák Richard Tesařík (Yo Yo Band) umí nejen zpívat, ale i stárnout do krásy:). F. Kollman předvedl své umění, které opravdu ovládá. 
Mám další obrázek ve skicáři, plachetnice namalované obouruč.




FRANTIŠEK KOLLMAN

František Kollman se narodil 29. června 1947 v Praze v manželství italské šlechtičny a syna německého malíře. K bojovým uměním ho přivedl otec, který se jako jediný z rodiny nevěnoval malířství. V jiu-jitsu dosáhl osmého danu, v judu šestého.
Vystřídal pestrou škálu zaměstnání - vyučil se štukatérem, zámečníkem i číšníkem-kuchařem, opravoval barokní kostely, jako stavební mistr pomáhal stavět Severní Město, vyučoval bojová umění, dělal vyhazovače v Redutě. Tam se seznámil s budoucími osobnostmi revoluce.
V listopadu 1989 se stal šéfem první dobrovolné ochranky Občanského fóra aVáclava Havla, zajistil převzetí silné buňky KSČ v Praze 9. Působil jako šéf výcviku policistů, nakonec se ale vrátil k umění. Vystavuje v Česku i v zahraničí, v obrazech se zaměřuje hlavně na vyjádření pohybu. Maluje vším, co je po ruce - kromě standardních rekvizit i popelem z cigaret, kávou či jinými nápoji a jídlem.
Před dvěma měsíci utrpěl při pádu těžký úraz, s deseti zlomeninami a propíchnutou plící byl dva týdny v kómatu ve vysočanské nemocnici .




Komentáře

  1. Tak to vám gratuluji. Já se do nějaké prodejní galerie umění už taky nějakou dobu chystám. Přijde mi, že investice do obrazů a umění obecně se teď docela vyplatí. Jinak setkání s panem Kollmanem musel být určitě super zážitek a velmi vám ho závidím! :) Má za sebou skutečně silný příběh. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat